АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕНІСТЬ
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил,
якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання
та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до
результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними,
науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
· посилання
на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
·
дотримання
норм законодавства про авторське право;
· надання
достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну
(науково-педагогічну, творчу) діяльність;
·
контроль
за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами
освіти передбачає:
· самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їх індивідуальних потреб і можливостей);
·
посилання
на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
·
дотримання
норм законодавства про авторське право;
· надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.

Порушенням академічної доброчесності
вважається:
·
академічний
плагіат – оприлюднення
(частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими
особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення
опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення
авторства; формою академічного плагіату є самоплагіат, що полягає у відтворенні
без посилання на джерело інформації власних раніше опублікованих текстів;
·
фабрикація – фальсифікація результатів
досліджень, посилань, або будь-яких інших даних, що стосуються освітнього
процесу;
·
обман – надання завідомо неправдивої
інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи
організації освітньої процесу;
·
списування – використання без відповідного
дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання;
·
хабарництво – надання (отримання) учасником
освітнього процесу пропозицій щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг
матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної
вигоди в освітньому процесі.
За порушення академічної
доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів
освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
·
відмова
у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
·
позбавлення
присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
·
позбавлення
права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені
законом посади.
За порушення академічної
доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної
відповідальності:
·
повторне
проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
·
повторне
проходження навчального курсу;
·
відрахування
із закладу освіти.
Кафедрою
кібербезпеки та захисту інформації в освітньому процесі використовується програма “Plagiarism
Detector” (https://plagiarism-detector.com/c/en/index.php) для перевірок курсових робіт,
рефератів та наукових робіт студентів, а також науково-методичних праць
викладачів кафедри кібербезпеки та захисту інформації.
Безстрокова ліцензія на користування даною програмою надана кафедрі
від компанії ТОВ “Інтелектуальні ІТ-рішення” (дочірня компанія Mirhosting.com, Нідерланди).
Етичний кодекс університетської спільноти
Положення про систему виявлення та запобігання
академічному плагіату у КНУТШ
Інформаційні
бюлетені “Академічна доброчесність Infobulletin”